Etický kodex
ETICKÝ KODEX společnosti CREDIT INKASO s.r.o.
I. Úvodní ustanovení
• V rámci neustálého zlepšování svých služeb se společnost CREDIT INKASO s.r.o. řídí Etickým kodexem, který vymezuje základy etického chování a zásady jednání společnosti vůči zaměstnancům, externím spolupracovníkům a vnějšímu prostředí.
• Dále stanovuje standardy chování zaměstnanců a třetích subjektů spolupracujících se společností na základě smlouvy o spolupráci nebo příkazní smlouvy.
• Společnost vychází z toho, že čestnost vůči zákazníkům je předpokladem úspěšného a trvalého obchodního vztahu.
• Pověst společnosti a důvěra všech zainteresovaných patří k nejdůležitějším zdrojům, kterými společnost disponuje. Jejich ochrana patří k nedůležitějším úkolům každého zaměstnance.
Tímto kodexem jsou povinni se řídit všichni zaměstnanci i externí spolupracovníci.
II. Obecné zásady chování společnosti CREDIT INKASO s.r.o.
Základní pravidla etiky:
• nese plnou zodpovědnost za znalost a dodržování všech zákonů, nařízení a vyhlášek souvisejících se svou činností
• vede průhledné a pravdivé účetnictví
• dbá na své dobré obchodní jméno a vlastní pověst, hájí zájmy klientů a věřitelů a v konkurenčním prostředí a v cenové politice zachovává principy fair play
• vede oddělené bankovní účty pro inkaso pohledávek svých klientů
• prostředky inkasované na bankovní účty bez zbytečného prodlení vyúčtovává a převádí věřiteli, pokud toto není ve smlouvě ošetřeno jinak
• v komunikaci s dlužníkem zřetelně odděluje úkony, které provádí sama a úkony, které doporučí nebo se domnívá, že provede věřitel nebo jiná třetí osoba
• je řádně nahlášena u Úřadu na ochranu osobních údajů jako zpracovatel a uchovatel osobních dat
• výměnu dat o dlužnících realizuje vždy v souladu se zákonem na ochranu osobních údajů
• vyvíjí maximální snahu o co nejrychlejší řešení pohledávek klientů
• dbá na řádné proškolení zaměstnanců a snaží se maximálně podporovat své klienty a věřitele
• nese plnou zodpovědnost za chování svých zaměstnanců v otázkách upravených Etickým kodexem a rovněž spoluzodpovědnost za naplňování Etického kodexu svými subdodavateli
• bezodkladně informuje věřitele, pokud dlužník věrohodně zpochybní existenci nebo výši dluhu
• Je-li zaměstnanec při výkonu činnosti pro společnost zastoupen nebo pověřuje další osoby, je povinen zajistit seznámení se a dodržování pravidel uvedených v tomto kodexu i těmito osobami.
III. Ochrana klienta
Zaměstnanec společnosti nesmí:
• dlužníka jakkoliv osobně ponižovat
• vydávat se za exekutory, advokáty, konkurzní správce, notáře, policii nebo jiné osoby s činností jasně vymezenou zákonem nebo takový dojem vyvolávat nebo podporovat
• vstupovat do domu nebo bytu domnělých nebo skutečných dlužníků bez jejich souhlasu či dokonce přes jejich odpor
• domáhat se osobního jednání s dlužníky v době nočního klidu
• informovat spolupracovníky, sousedy či další třetí osoby, které s dluhem nemají nic společného či k jednání nebyli zmocněni jak o existenci dluhu, tak o jeho podrobnostech
• pokud je dlužník fyzickou osobou, zveřejňovat údaje o dlužníkovi či poskytovat jakékoliv další detaily týkající se dluhu třetím osobám, vylepovat či jinak oznamovat fakt, že dotyčná osoba je dlužníkem
• po úhradě částky komunikované dlužníkovi jako dluh dodatečně vymáhat další příslušenství pokud jeho výpočet není vymezen v komunikaci k dlužníkovi, například je nepřípustné vymáhat úroky z prodlení poté, co byl dlužník upomínán pouze o výši jistiny dluhu
• v komunikaci s dlužníkem záměrně uvádět lživé informace